Dag 1, donderdag 28 april 2016

28 april 2016 - Tambon Kammala, Thailand

Wauw, wat gaat het hard! Inmiddels hebben we er al weer 2 dagen Thailand opzitten. In t kader, we are having fun en enjoy. Even een kijkje wat hier allemaal te doen is en wat wij allemaal doen..

Gisteren, 28 april, werden we laat wakker. Ondanks het feit dat we vroeg gingen slapen. Toch nog iets met jetlag.. in Nl was het toen nl. nog midden in de nacht. Maar eenmaal uit bed ging het prima.

Als eerste opzoek naar het restaurant voor het ontbijtbuffet. Er was veel keus, en ik moet zeggen het smaakte ons prima. Een aardige butler schonk ons een kopje koffie in. Maar die koffie brr, iets met super sterk en een raar smaakje. Het leek meer op gekookte koffie dan gezette koffie.

Gelukkig was er ook een automaat waar cappuccino uitkwam. Dat was een stuk beter. Er is gewoon teveel keus met een buffet. Er is zelfs een warm buffet aanwezig. Rijst, worstjes, groenten alles gewoon als warm eten. Ja rijst, dat eten ze hier enorm veel. Met flinke balen worden ze hier aangevoerd. Even achter op de brommer en hup de rijst is vervoerd.

Na het lekkere ontbijt gingen we op weg naar het zwembad. Maar ja, waar gaan we zwemmen, was de vraag die gelijk op kwam. Een zwembad met een rode glijbaan? Of een gele glijbaan? Met een volleybalnet of toch maar basketballen in het water? Of een cool drankje aan de poolbar? Uhh

Wat een lastige keuze is dat toch, die je moet maken in je vakantie. Het is probleem is nl. dat er wel 8 verschillende zwembaden zijn. Slik… wat moet je met 8. Nou ja, gewoon zwemmen. De baden liggen los van elkaar en je kan dus net van de ene naar de andere zwemmen.

Isaure koos voor het zwembad met volleybal net. Helaas hadden we nog geen bal, maar die was wel te koop voor weinig. We ploften onze spullen neer onder de parasol en we sprongen er in. Maar uhh dat is geen afkoelen? Het zwemwater bleek rond de 29 graden te zijn… Ach wat maakt het ook uit..

Ondertussen hadden we ook nog afspraakje met onze reisleider van Tui, Coen. Hij zou rond half 12 in de lobby zijn. Natuurlijk waren we keurig op tijd maar helaas geen Coen. Na een poosje vroegen we dat toch maar even aan de balie en daar belden ze meteen op. Coen, onze Belgische reisleider, nam slaperig op en maakte zijn excuses. Hij zou later komen of dat goed was.. Aan het einde van de dag kwam hij terug om ons het een en ander te vertellen. We maakten een grapje tegen hem of hij misschien last had van een jetlag. (je moet weten dat hij al 17 jaar hier woont) Dat had hij inderdaad, hij had 2 weken vakantie gevierd in België. We zouden hem morgen weer zien om wat af te spreken over een dagtripje.

Nou zoals jullie zien vermaken wij ons prima en genieten van het water en de zon en relaxen heerlijk.

Later meer, xxxx knuf van ons!