Relaxen en lekker eten

4 mei 2016 - Tambon Kammala, Thailand

In het kader vakantie is lekker niks toen best leuk. Niet weken lang maar toch. Even bijkomen van alles en heerlijk op een ligbedje een boek lezen is ontspannend.

In het resort zijn diverse zwembaden die we ook regelmatig uitproberen. We hebben wat meer Nederlanders ontdekt maar echt veel zijn het er niet. Denen spannen de kroon.

We hebben hier half pension en dat betekent dat we gewoon de makkelijke weg gekozen hebben qua eten.

We krijgen hier ‘s-morgens een enorm ontbijt buffet. Echt bizarre hoeveelheden liggen hier. Van fruit tot eieren tot salades, warme maaltijden, tig soorten gebakken/gekookte eieren, spek, pannenkoeken, Franse toast, gewoon brood en alle luxe soorten brood. Qua drinken kan je alles bedenken en het is er.

Helaas is onze maag niet erg groot dus veel nemen we er niet van. De meiden hebben een allergie waar ze hier goed rekening mee houden. Ze hebben verschillende sterren die de graat van allergie aangeven. De oranje ster bevat lactose en melk en dat mogen de meiden niet hebben. Ze kunnen dus zo op de bordjes kijken of er ergens melk of lactose in zit. Helaas stoppen ze hier in veel producten melk. Dat doen ze om de producten langer te bewaren. Best jammer vonden wij. Maar goed het staat duidelijk aangegeven wat er in zit.

Voor het avondeten kunnen we hier terecht. Ze hebben een Europese kaart en een Thaise kaart. De meiden eten veel Europees en hebben hun eigen kaart wat ze wel mogen hebben. Wij wagen de stap steeds en eten gewoon lekker Thais. Heerlijke dingen maken ze klaar. Veel kip of beef (rundvlees) en lekker in de wok of gewoon in de frituur. Rijst of een soort nasi zit er bij. Op de foto’s zie je wat gerechten die we probeerden.

Desserts zijn ook super lekker. Favoriete van de meiden is warme kokosmelk met banaan. (uhhh hoe zoet is het?) Peter gaat meestal voor de Coupe Asia. Lekker ijs met vruchten.

Zo zien jullie ook de inwendige mens wordt hier goed voorzien in dit resort.

Tot gauw, lieve knuf van ons xxxx