Dag 2, 29 april 2016

29 april 2016 - Tambon Kammala, Thailand

He zou je denken alweer een blog vandaag? Ja zeker, iets van achterlopen of zo. Nu zijn we weer een beetje bij. Hier komt ie:

Vandaag ging het wakker worden al een stuk beter. We raken in het ritme. Als eerste natuurlijk op naar het ontbijtbuffet. He dat was raar, ze hadden andere dingen te eten dan gisteren. Pannenkoeken, Omelet, gebakken krabbetjes en nog veel meer wat we gisteren niet gezien hebben. Een beetje variatie is niet weg toch. De koffie van de lieve butler sloegen we gelijk over, we gingen voor een ander soort.

Daarna op naar het zwembad. Tjonge het was extreem heet vandaag. De temperatuur is opgelopen tot 39C. Wel even wennen hoor. Maar je hoort ons niet klagen. Ze vertelden ons dat ze op regen zitten te wachten. Het is erg droog en de watervoorraden beginnen leeg te raken. In het binnenland van Thailand zijn er diverse hotels dicht omdat er een water tekort is. Gelukkig is het hier nog niet maar de het wel heel vochtig warm vandaag.

We kozen deze keer voor het zwembad met de bar. Het water was niet om af te koelen maar ach. Na wat glijbaan avonturen en gezellig 4-op-een-rij spelen aan bar was het tijd voor Aerobics in het water. Dat was leuk. Flink springen in het water en met muziek erbij. De dame deed het iets te snel voor, maar ach dat mag niet hinderen.

Vanmiddag gingen we naar een lokale markt in het dorpje verder op. Grappig om te zien. Er wordt veel eten klaar gemaakt van vele verse producten. Er werd veel kleding verkocht. Mooie Thaise doeken en vele T-shirts en souvenirs. Al met al een mooie verzameling van dat alles.

Op de terugweg naar het hotel kwamen we langs het Tsunami monument. Tjonge dat was indrukwekkend. Golven van 10 meter hoog, daar wil je toch niet aandenken als je hier bent. Maar goed dat ze op deze manier de slachtoffers herdenken.

Daarna nog even gesproken met Coen. We hebben een dagtripje geboekt. Morgen gaan we op pad naar eiland Ko Yao Noi. Dat is een eiland wat aan de rechterkant van Phuket ligt. Daar gaan we met boot naar toe. (een hele beproeving voor mij want ik word zo gauw zeeziek….)

Op dit eiland gaan we authentieke dingen van Thailand bekijken. We gaan eerst met een taxi naar den andere kant van t eiland en dan op de boot. Het is een uur varen (slik). Vervolgens op de fiets met een gids het eiland over. Totaal 18 km fietsen. Coen vroeg zich af of onze meiden goed konden fietsen. Ach iedere dag naar Ede fietsen, dan heb je misschien wel wat ervaring toch? We zullen het allemaal morgen zien.

We worden heel vroeg opgehaald voor deze lange dagtrip. Het zal een late blog worden morgen.

Tot morgen

Lieve knuf van het verre Thailand van ons xxxx

1. Tilly Dieckmann:
    29 april 2016
    Wat hebben jullie t weer leuk!! Genieten!! Onderschat alleen het fietsen niet bij die temperaturen......Ik wens jullie nog veel plezier toe in dat prachtige land!!