Dag 4 en 5, in Kamala

2 mei 2016 - Tambon Kammala, Thailand

Time flyes when you are having fun! Dat zegt wel iets. De dagen vliegen voorbij hier. Gelukkig genieten we volop en we bedenken ons dat het nog even vakantie is.

Gisteren en vandaag vertoefden we in en rond het resort. We zitten hier in Kamala. Ons resort ligt in Kamala beach. Kamala ligt aan de westkust van het eiland Phuket en ongeveer 8 kilometer van Patong. Dat is een vrij grote plaats, voor de begrippen hier.

Kamala is een vissersdorpje en wordt gekenmerkt door de vele zandstranden en de prachtige natuur. Er zijn veel bossen en heuvels te zien die goed begroeid zijn met veel planten en bomen. Er zitten veel soorten vogels, hagedissen, gekko’s en vele andere dieren.

We zitten hier in het Kamala Beach resort. Een werkelijk prachtig resort met alle gemakken voorzien. Eigenlijk is het een groot resort dat bestaat uit 2 delen. Het ene deel is speciaal voor mensen zonder kinderen en kids vanaf 15 jaar. Het andere gedeelte is het familie deel, waarbij iedereen welkom is. Er zijn speciale kleine kinderen kamers die een tuintje hebben met een hek. Best grappig.

Wij zitten op de eerste etage. We hebben een prachtige kamer en kijken uit op het zwembad. Links en rechts van ons zijn ook 2 zwembaden. Totaal zijn er 8 grote zwembaden hier op het complex. We hebben ons voorgenomen om bij ieder bad te gaan zitten en relaxen. Dat lukt aardig. Hoewel? Onze favoriete blijft toch het zwembad met het barretje erbij. Daar is nl. leuke muziek en je kunt daar heel gezellig 4-op-een-rij spelen.

Veel Nederlanders spotten we hier nog niet. Een enkele, laten we zeggen misschien 6 mensen gezien die uit NL kwamen. De taal die veel gesproken wordt is Chinees en Russisch.

Er zijn heerlijke bedjes waarbij je lekker bij een zwembad kunt liggen. Ruimte genoeg dus je hoeft niet vechten voor een plaatsje. Je handdoek kan je ook ophalen om zo iedere dag een schone tot je beschikking te hebben.

De meiden dobberen heerlijk op hun zwemband. Of spelen volleybal, of doen aan basketbal. Natuurlijk is de glijbaan ook erg leuk.

Als we geen zin het zwembad hebben lopen we naar het strand. Langs het complex en binnen 2 minuten zit je op het strand. Daar kan je lekker zitten of liggen of je kunt de zee in. Coen waarschuwde ons voor te sterkte stroming deze tijd van het jaar. We passen dus goed op. In de zee mag je nl. niet overal zwemmen een afgebakend stuk geeft aan waar je wel en niet mag komen.

Zoals jullie zien, vervelen we ons nog helemaal niet. We zitten hier heerlijk in de relaxstand.

Morgen komt er een late blog want dan gaan we weer op excursie. Naar de Phi Phi eilanden. Het schijnt het stukje paradijs op aarde te zijn. We zijn benieuwd hoe het is, met de boot…. Slik..

Tot morgen, lieve knuf van ons xxxx

1. Tilly Dieckmann:
    2 mei 2016
    Koh phi phi schijnt prachtig te zijn!! Veeeel plezier alvast!